Dartvereniging

Dart met lust

Dart met lust is opgericht door Jan van Berkel en Gijs van Bussel op 1 mei 2001.

Momenteel telt de vereniging ongeveer 50 leden. De deelnemers moeten 16 jaar en ouder zijn. Bij twijfel kan om legitimatie gevraagd worden.

Als je interesse hebt, kom een keer vrijblijvend kijken, er is niets verplicht. instromen halverwege competitie mag.
Note: houd de wijzigingen en de stand in de gaten op onze website. Een link naar deze pagina is te vinden in de kolom hiernaast.

Competitie:

Op donderdagavond worden de wedstrijden voor de competitie gespeeld. Dit is van 20.45 uur t/m ongeveer 23.30 uur. Inschrijven kan van 19.00 tot 20.15 uur. Zaal is open om 19.00 uur. Inschrijfgeld € 2,50.

Er wordt hierbij gedart op gemiddelde, zodat ook een mindere of beginnende darter een kans maakt om een wedstrijd tegen een meer getrainde darter te winnen. Het gemiddelde van elke darter wordt na 12 legs bepaald.

Een competitie ronde duurt 9 maanden en de nieuwe (is ge)start op 7-9-2023 en duurt dan t/m de laatste donderdag in mei. Er wordt gedart volgens het 501 spel. Alle wedstrijden duren 3 legs. De wedstrijden worden geloot tussen de op die avond aanwezige deelnemers. Iedereen gooit per avond 2 wedstrijden van 3 legs en moet minimaal 1 keer een wedstrijd schrijven (tellen).

Dus als je wilt komen darten moet je ook kunnen tellen, vanaf 501 en eindigend op een dubbel.

Zomercompetitie:
Deze start zodra de competitie gestopt is. Deze loopt dit jaar van 26-5-2022 t/m 25-8-2022.  Er wordt tijdens de zomercompetitie met een poule systeem gespeeld op gemiddelde, met een winnaarsronde en een verliezersronde. Dit is van 20.00 uur tot ongeveer 23.00 uur. Inschrijven tot 19:45 en het inschrijfgeld is dan € 2,50.

501-Toernooi:

Op elke 1e zondag van de maand wordt een 501 toernooi georganiseerd op gemiddelde. Er wordt gespeeld via een poulesysteem met een winnaars en een verliezersronde.

Deze middag start om 14.00 uur. Inschrijven kan op locatie t/m 13.45 uur. De zaal is open om 12.30 uur. Het inschrijfgeld is € 4,00 per persoon en dit is tevens voor het prijzengeld.

Zowel in de winnaars- als in de verliezersronde maak je kans op een prijs.

Team-toernooi

Op elke 3e zondag van de maand wordt een Team-toernooi georganiseerd. Er worden in teamverband en individueel verschillende spellen gespeeld waarbij je punten verzameld voor je team. De middag start om 14.00 uur. De zaal gaat open om 13.00 uur en het inschrijfgeld is € 3,50 per persoon.